Prima intalnire dedicata construirii brandului de medic

Ziua de 7 decembrie 2012 a marcat o premiera pe piata evenimentelor medicale din Romania: a avut loc prima dintr-o serie de intalniri informale ce vor fi dedicate construirii brandului de medic. Pret de o dupa-amiaza, reprezentantii companiilor farmaceutice prezenti la Crowne Plaza, au asistat la o sesiune interactiva de prezentari pe tema brandingului personal in medicina romaneasca.

Conferinta “Cine esti tu, doctore?” a fost organizata de compania de comunicare medico-sociala Houston NPA, avand ca obiectiv principal expunerea unor solutii moderne la care pot apela medicii care nu au fost formal instruiti in sfera de business, dar care trebuie sa faca fata regulilor jocului unui mediu din ce in ce mai competitiv. Conferinta a fost coordonata de Nicolae Iordache Iordache, autorul primei carti despre branding personal in medicina: „Cine esti tu, doctore?”. In cartea sa, Nicolae Iordache se intreaba ce ar avea de castigat medicii daca ar investi constient si constant in propria lor reputatie si raspunde: adaptand teoria economica la realitatea medicala, dar si prin povesti de succes care pot actiona ca pilde pentru cei care isi construiesc astazi propria cariera in medicina din Romania. Coautorul volumului este Olivian Breda, care abordeaza oportunitatile oferite de mediul online pentru comunicarea medicala.

De ce este nevoie de cartea “Cine esti tu, doctore?”:
•    Pentru ca doctorii valorosi trebuie scosi in fata. Pentru ca sunt pe cale de disparitie.
•    Pentru ca mediul de lucru al medicilor s-a schimbat radical in ultimul deceniu.
•    Pentru ca, astazi, pacientii sunt mai informati decat au fost vreodata si iau decizii documentate cand isi aleg medicii.
•    Pentru ca, astazi, medicii nu isi permit sa nu comunice.

Manualul de branding dedicat medicilor romani va fi lansat in februarie 2013. Tot in 2013 autorul pregateste alaturi de Houston NPA o serie de cursuri de branding personal adresate medicilor. Cursurile vor avea orientare practica si vor aborda tematici preum: tehnici de branding, generarea de prezenta in mediul online, redactare pe blog, crearea si comunicarea de valoare, gestionarea reputatiei si tehnici de public speaking.
In cadrul conferintei de vineri, medici care si-au creat deja un brand puternic au vorbit publicului intr-un stil deschis, semiformal, despre provocarile pe care le-au intalnit de-a lungul drumului si metodele creative prin care le-au depasit.

Conf. dr. Daciana Branisteanu (medic dermatolog, Iasi) colaboreaza de peste 10 ani cu Nicolae Iordache si a consolidat, cu sprijinul sau, un brand personal puternic. „Cred ca un brand se construieste depasindu-te constant azi pe tine, cea de ieri.” a marturisit Daciana Branisteanu, care a adaugat „Tot ce-am construit eu a fost intuitiv, lucru care n-ar trebui sa se mai intample azi cu studentii si rezidentii, care ar trebui sa poata conta pe niste reguli si niste principii dupa care sa se ghideze” Daciana Branisteanu s-a remarcat atat ca specialist in dermatologie, cat si la catedra, prin mainile sale trecand deja 15 generatii de rezidenti si 21 de generatii de studenti. Din 2011 este managerul propriei sale clinici de dermatologie deschisa la Iasi din dorinta „de a arata sistemului de stat ca medicii pot fi foarte buni manageri”.

Provenind dintr-un alt domeniu al medicinei, in care reputatia nu poate fi neglijata fara costuri dezastruoase, dr. Mihai Aschilian (chirurg estetician, Cluj) a povestit despre experienta sa internationala ca fellow al Societatii Olandeze de Chirurgie Plastica. Stagiile petrecute in Belgia, Olanda, Germania, Franta, Italia i-au permis sa „fure” secrete ale meseriei, dar si ale brandingului de la cei mai renumiti specialisti europeni in domeniul chirurgiei estetice.  Printre  aspectele carora le acorda maxima  atentie, dr. Aschilian a mentionat: primul telefon (primul contact al pacientului cu clinica); primele secunde din cadrul primei consultatii, definitorii in legarea relatiei medic-pacient; monitorizarea rezultatelor („trebuie sa vedem cum se simte pacientul si dupa ce a plecat din clinica, nu sa il trimitem, dezinteresati, pe drumul lui”), tehnici de PR adecvate activitatii medicale, acte de caritate in comunitate, scrisori personalizate adresate medicilor de familie. Potrivit dr. Aschilian, indiferent pe ce mizeaza medicii in construirea brandului personal, autenticitatea trebuie sa ramana principiul de baza: „Trebuie sa existe intotdeauna un echilibru intre ceea ce promitem ca facem si ceea ce facem. Cu atat mai mult in chirurgia plastica. Daca promit ca printr-un lifting te fac cu 15 ani mai tanar si rezultatele te dezamagesc, eu o am o mare problema.”

Dr. Anca Jian (medic dermatolog, Brasov) se afla la inceput de drum in domeniul brandingului personal. Are, insa, dupa numai un an si jumatate de eforturi facute in aceasta directie, multe de povestit. Acum isi actualizeaza constant site-ul personal, a organizat si sustinut pe cont propriu prezentari atractive pentru medicii de familie cu care isi dorea sa colaboreze la nivel local si le-a oferit acestora informatii proaspete din domeniul dermatologiei, putin accesibile pe piata din Romaniei. Pe scurt, a creat si a comunicat valoare.  Acum isi propune sa mearga mai departe cu aceasta strategie in 2013, mai ales ca a dat roade: o data cu numarul pacientilor care ii viziteaza cabinetul a crescut si reputatia sa ca medic.

Mai multe informatii despre cum a pornit proiectul „Cine esti tu, doctore?”: www.cetd.ro
Pentru detalii despre lansare sau precomenzi, scrieti-ne pe comenzi@houston.ro