Comunicarea între profesioniștii în sănătate-pacienți

București, național/24 februarie 2016 – 100 de farmaciști și asistenți de farmacie din București au participat la primul simpozion organizat de compania germană STADA, dedicat găsirii celor mai eficiente soluții care ajută la păstrarea sau îmbunătățirea sănătății pacienților.

Aceste soluții se referă atât la disponibilitatea pe piață a unor medicamente de calitate, actuale și accesibile, dar și la necesitatea existenței unor discuții eficiente între farmacist și pacient, acestea reprezentând momente cheie cu impact asupra complianței la tratament și, implicit, asupra stării de sănătate a cetățenilor. La primul simpozion din serie au fost prezenți Prof. Dr. Farm. Dumitru Lupuliasa, Conf. Dr. Farm. Robert Viorel Ancuceanu și Dr. Nicolae-Iordache Iordache, care au discutat cu cei prezenți despre principalele aspecte ale comunicării eficiente farmacist/asistent de farmacie-pacient: Prof. Dr. Farm. Dumitru Lupuliasa: “În primul rând partea de comunicare cu pacientul ar trebuie să fie la fel de importantă pentru farmacist ca partea de acumulare de informații despre medicamente. În momentul în care există o comunicare eficientă, cunoștințele farmacistului vor merge către pacient și vor fi înțelese de către acesta. Urmarea poate fi doar pozitivă, pentru că pacientul va fi informat corespunzător, va avea încredere în farmacist, iar atașamentul față de schemă terapeutică va fi maxim”.

Conf. Dr. Farm. Robert Viorel Ancuceanu: “Comunicarea farmacist-pacient este, de multe ori, o provocare deoarece trebuie sa luăm în considerare și constrângerile practice. În esență, comunicarea eficientă înseamnă ca farmacistul să adreseze pacientului întrebările bune, astfel încât să înțeleagă situația acestuia și să îi ofere cele mai bune sfaturi pentru a utiliza cel mai bine produsul recomandat de medic sau de farmacist”. Dr. Nicolae-Iordache Iordache: “Ca sa comunice eficient, farmacistul trebuie să înțeleagă că, înainte de toate, are în fața sa un om cu spaimele, suferințele și speranțele lui. Din exercițiul pe care l-am susținut în cadrul trainingului, au reieșit câteva concluzii: farmaciștii ar avea nevoie de o pregătire formală în domeniul comunicării, deoarece fiecare acționează în funcție de consțiință, inspirație sau talentului său de comunicator. De asemenea, farmaciștii trebuie să fie mereu informați despre provocările pe care cele mai frecvente sau presante boli le pun pacienților, deoarece le va fi mai ușor să fie relevanți în dialogul cu acesția. Nu în ultimul rând, am observat că există un nivel impresionant de receptivitate pentru abordări diferite și sistematice a comunicării cu pacienții și a consilierii acestora”. Seria evenimentelor va continua la Craiova, pe 17 martie, la Hotel Golden House. Vor susține lucrări: Conf. Univ. Dr. Farm. Ionela Belu și Șef Lucr. Dr. Anca Berbecaru și Dr. Nicolae-Iordache Iordache. Moderarea va fi asigurată de către Dr. Liviana Veneticu, Marketing Manager STADA. Programul este creditat cu puncte EFC de către Colegiul Farmaciștilor și Ordinul Asistenților. Tot în martie caravana va poposi la Iași, apoi în aprilie la Sibiu, în mai la Constanța, în iunie la Târgu Mureș și în octombrie la Timișoara. Pentru cea de-a opta ediție organizatorii revin în București, în noiembrie 2016. Accesul participanților la evenimente este gratuit, dar se face doar pe baza înscrierii prealabile și confirmării ferme primite din partea organizatorilor. Echipa STADA va așteaptă!

Contact presă: Simona Oprea, PR Manager Houston NPA – simona.oprea@houston.ro, 0733.076.381