Prof. Univ. Dr. Cristina Mogoșan: Specialistul, fie el medic sau farmacist, trebuie să aleagă medicamentul potrivit pentru pacientul potrivit

Peste 100 de farmaciști și asistenți de farmacie, dar și aproximativ 120 de medici de familie s-au reunit în cadrul simpozioanelor organizate în perioada 8-9 noiembrie 2016 în Cluj-Napoca.

Printre temele de pe agenda evenimentelor s-au aflat:

 

  • Diagnosticul infecțiilor tractului respirator;
  • Diagnostic diferențial în infecțiile tractului urinar necomplicate și complicate;
  • Managementul durerii acute;
  • Opțiuni terapeutice în tratamentul puseului acut de durere.

 

Coordonatorul științific al simpozionului dedicat farmaciștilor a fost prof. univ. dr. Cristina Mogoșan, careia i s-au alăturat prof. univ. dr. Daniela Ionescu, șef lucr. dr. Irsay Laszlo și asist. univ. dr. Mirela Stoia.

Durerea este un mecanism de apărare al organismului și practic ne sesizează existența unei probleme în organism. Acesta este simptomul pentru care pacientul vine pentru prima dată în farmacie și cere ajutorul farmacistului. Statistic, vânzările de medicamente analgezice sunt crescute, ceea ce dovedește că într-adevăr durerea este prezentă, că lumea o conștientizează și că își pune problema să o trateze. Ceea ce este interesant este că mai nou, tratamentul durerii este considerat un drept al pacientului. Astfel, specialistul, fie el medic sau farmacist, trebuie să aleagă întotdeauna medicamentul potrivit, pentru pacientul potrivit, ținând cont de tipul de durere și de patologiile asociate”, a declarat prof. univ. dr. Cristina Mogoșan.

Simpozionul adresat medicilor de familie a fost coordonat științific de către conf. univ. dr. Milena Man. Alături de aceasta, lectorii invitați au fost: prof. univ. dr. Daniela Ionescu, șef. lucr. dr. Nicolae Crișan și șef lucr. dr. Irsay Laszlo.

Dacă vorbim în primul rând de managementul infecțiilor respiratorii, cred că cea mai mare provocare pentru medicul practician este să își aleagă din inflația de antibiotice aflate pe piață. O altă problemă pe care cred că o avem noi doctorii este aceea a automedicației, care a avut ca și consecință o creștere alarmantă a rezistenței la antibiotice. În acest context, se impune limitarea utilizării necontrolate și nerecomandate de doctor a medicației, prin aplicarea legislației și adaptarea farmaciștilor și medicilor la a administra rațional antibioterapia la pacienți”, a declarat conf. univ. dr. Milena Man.

Participarea medicilor, farmaciștilor și asistenților de farmacie la evenimente a fost gratuită. Prezentările de înaltă ținută șiințifică susținute au dus la creditarea manifestărilor cu puncte EMC și EFC.

În aceasta toamnă evenimente similare au fost organizate de compania Dr. Reddy’s și în Timișoara. Succesul înregistrat în edițiile anterioare a stat la baza deciziei continuării proiectului la nivel național, prin organizarea întâlnirilor sub umbrela educației medicale continue în toate centrele universitare importante din țară. Următoarele manifestări științifice organizate de Dr. Reddy’s vor avea loc la Craiova, în 28 noiembrie 2016,  și la Iași, la începutul lunii decembrie 2016.

Dr. Reddy’s Laboratories Ltd. este o companie farmaceutică globală, înființată în 1984 în India, producatoare de ingrediente active, medicamente generice și biosimilare, precum și noi entități chimice pentru tratamentul durerii, al infecțiilor bacteriale, al bolilor metabolice, cancerului, diabetului. Dr. Reddy’s Laboratories Ltd. este de asemenea activă în sprijinirea comunităților defavorizate prin programele de responsabilitate socială. In România, Dr. Reddy’s Laboratories Ltd. și-a început activitatea acum 20 ani. Pe parcursul evoluției sale, subsidiara din România a crescut într-un ritm de peste 20% anual, unul din cele mai rapide în cadrul filialelor internaționale. Astăzi, echipa din România a Dr. Reddy’s, ajunsă la aproape 100 de angajați, derulează un business construit pe un portofoliu de peste 30 de medicamente cu și fără prescripție, incluzând și suplimente nutritive, respectând normele de etică profesională interne și impuse de industria farmaceutică.

Managementul evenimentului a fost asigurat de compania de comunicare medicală Houston NPA.