fbpx

Best OF 22-23 martie 2023

Webinar online, pe platforma ZOOM  |  Pentru descarcare zoom – click AICI !

Program Webinar Best OF – 22-23 martie 2023

Tema ediției: Urgențe reale și aparente. Spitalul în loc de cabinet și farmacie?!

Webinar creditat: 12 EMC (medici) | 16 EFC (farmacisti) | 8 EMC (asistenti) | 12 EMC (OBBCSSR)

Asist. Med. Cristina Mușină

Moderator webinar

Farm. Anda Micu

Moderator webinar

Dr. Traian Ilea

Moderator webinar

Ziua 1 (miercuri) – Sesiunea 1 

1400 – 1605

Dr. chimist medical Elvira Ianculescu

Inst. Clinic Fundeni, specialist în Bacteriologie Medicală

Recoltarea și transportul probelor microbiologice: cât influențează calitatea rezultatelor?

Știm să recoltăm corect probe pentru diagnosticul microbiologic? Cine trebuie să ne învețe pe noi și pe pacienți cum și când trebuie să recoltăm?”

Riscurile gripei si importanta vaccinarii antigripale

Dr. Cosmina Berbecel

Medic primar medicina de familie, Bucuresti
Membru al Grupului de Vaccinologie din SNMF

Şef Lucr. Dr. Mirabela Manea

Medic primar neurologie
Institutul Naţional de Neurologie şi Boli Neurovasculare Bucureşti, UMF “Carol Davila” Bucureşti

Cum putem susţine eficient recuperarea pacienţilor cu deficit cognitiv

Ziua 1 (miercuri) – Sesiunea 2

1620 – 1800

Dr. Bogdan Gheorghe

Medic în cadrul Agenției Naționale Antidrog și din 2014 face parte din echipa Observatorului Român pentru Droguri și Toxicomanie sprijinind monitorizarea indicatorilor epidemiologici cheie

Sistemul national de asistenta integrata pentru persoanele consumatoare de droguri

„Mi-e teama de consumatorul de droguri!”
– tot despre comunicare, ca si in cazul colegei Ramona Marincas, insa pe alt subiect !
“Am inteles de la organizatorii Best OF!- Urgențe reale și aparente. Spitalul în loc de cabinet și de farmacie?! (22 si 23 martie, miercuri si joi) – ca sunt persoane, chiar cadre medicale, care vor sa afle cum sa abordeze un consumator de droguri. Persoane care se tem dar se si intreaba”Si totusi, ce pot face? Cum pot iniția discuția, cum aflu dacă îl pot ajuta cu ceva?”
Raspunsul meu este ca nu trebui să acționăm cu teamă când intrăm în contact cu un consumator, dar trebuie să fim atenți la gesturile și comportamentul acestuia. Trebuie să ne comportăm normal și să îl întrebăm cu ce putem să îl ajutăm, ca pe oricare alt individ ce poate prezenta probleme fizice vizibile (amețeală, transpirație excesivă, vorbire incoerentă). Tonul nostru trebuie să fie calm și să folosim un limbaj ce poate fi înțeles ușor.
Personal, am fost pus în situații când unele persoane au devenit violente verbal dar, din 2007 până în prezent nu au existat cazuri de violență fizică asupra mea sau a altui coleg medic, psiholog sau asistent social.
E bine sa stiti ca in fiecare sector al municipiului București și fiecare municipiu reședință de județ există centre de prevenire, evaluare și consiliere antidrog care au în componența lor echipe de asistență integrată formate din medici, psihologi și asistenți sociali care pot furniza servicii dar și informații utile în domeniul asistenței și prevenirii consumului de droguri!
Apelati cu incredere la mine si la colegii mei din cadrul Agentia Nationala Antidrog!
Cu participantii la Best of ne vedem in martie!”
Bogdan Gheorghe este medic in cadrul Agentiei Nationale Antidrog si acorda din anul 2005 asistenta medicala pentru persoanele consumatoare de droguri. Din anul 2008 implicarea lui in activitatile de reducere a cererii de droguri au constat in dezvoltarea programelor de prevenire a consumului de droguri, formarea specialistilor in acest domeniu si dezvoltarea serviciilor de asistenta integrata pentru persoanele consumatoare de droguri.

Ce facem in fața unor transaminaze mari? Cand ne adresăm gastroenterologului?

Prof. Univ. Dr. Anca Trifan

Director al Departamentului Medicale I și coordonator activitate didactică al Disciplinei de Semiologie medicală și Gastroenterologie, Universitatea de Medicină și Farmacie “Grigore T. Popa” din Iasi.
Sef al Institutului de Gastroenterologie și Hepatologie, Spitalul Clinic Județean de Urgențe ” Sf. Spiridon” Iași, medic primar gastroenterologie, hepatologie si medicina interna.

Este membră a “Royal College of Physicians” Londra (FRCP).

Prof. Univ. Dr. Laurențiu Şorodoc

Medic, medicina interna
Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţe „Sf. Spiridon” Iaşi, UMF “Grigore T. Popa” Iaşi

Protecţia de durată şi controlul tensiunii arteriale timp de 24 de ore: obiective ce pot fi atinse

Ziua 1 (miercuri) – Sesiunea 3

1815 – 2000

Farm. Liana Baltă

Farmacist prescriptor independent în UK

Gestionarea urgențelor în UK – în echipa medic, farmacist, asistent medical

Sistemul de “triat “ urgențe la nivel de comunitate – cum se realizează, cine e implicat în asta, ce rol are farmacistul comunitar
Ce rol are pregatirea prin traininguri regulate a personalului și cat e de esential să ți cunoști limitele;
Ce poate face farmacistul comunitar în sprijinul sistemului de sanătate și ca parte integrantă din el.

Urgențe dermatologice

Sef lucrari Liliana Gabriela Popa

Farm. Paul Andreianu

Membru al Royal Pharmaceutical Society (Marea Britanie), ESOP (European Society of Oncology Pharmacy) Voluntar – Area President – St John Ambulance (organizație neguvernamentală caritabilă dedicată programelor educaționale și practicării primului ajutor și sprijinului sistemului național de răspuns la situații de urgență din Marea Britanie

In sprininul comunitatii: Sfatul corect la momentul potrivit.

Ce definește o comunitate locală?
O comunitate locală este definită de un grup de persoane care interacționează și trăiesc pe un teritoriu comun.
Simțul comunității se referă la percepția oamenilor despre interconectare și interdependență, responsabilitate comună și obiective comune.
Înțelegerea unei comunități implică cunoașterea nevoilor și a resurselor acesteia, respectarea membrilor și implicarea membrilor importanți ai comunității în activități.

Privind o comunitate ca fiind suma indivizilor care o constituie și adăugând acea componenta geografica și administrativa, ne dam seama ca avem elemente comune tuturor UAT-urilor (Unități Administrativ Teritoriale) dar și elemente specifice.
În aceste condiții, abordarea corectă a noțiunii de asistență primară în comunitate (Sănătate pentru comunitate) include elementele comune (spital, policlinică, centru de permanență) cât și elementele specifice (profilul de sănătate publică al membrilor comunității, infrastructura curentă, resursele umane existente, etc).
Așteptarea de la un centru de permanență ar fi să degreveze spitalul de cazurile ușoare și să faciliteze utilizarea corespunzătoare a resurselor din CPU/UPU pentru cazurile complexe.
Avem oare o analiză per CPU/UPU a % de prezentări pe tip de cod? Sunt în continuare cazurile albe la peste 30%? Ar putea acestea să fie soluționate cu costuri mai mici și mai eficient la nivelul comunității, în afara spitalului?

Ziua 2 (Joi) – Sesiunea 1

1400 – 1530

Dr. Carmen Craciun

Mic ghid pentru … reducerea “urgentelor”

Din „urgență” în „urgență”
Sunt dr Carmen Crăciun– medic de familie în Sebeș și Micești- Alba Iulia și consilier de dezvoltare personală.
Dincolo de lumea cabinetului meu, mă preocupă și imi pasă de ceea ce se întamplă în sistemul medical și sunt un om proactiv.
Am creat recent pe pagina mea un ghid pentru pacienți, ghid care sper să îi ajute și pe colegii mei iar pentru Best OF!- Urgențe reale și aparente. Spitalul în loc de cabinet și de farmacie?! – voi pregati un „Ghid” practic pentru colegii mei, medici de familie, farmaciști și asistenți medicali, urmând să discutăm pe baza lui.
Voi prezenta câteva cazuri clinice care vor fi urmate de întrebarile „ Era sau nu urgență? Era de gestionat în prespital sau nu?”
Ne vedem la Best of și pâna atunci, vă doresc o primăvară frumoasă!”

Prof. univ. dr. farm. Dumitru Lupuleasa

Președinte Colegiul farmaciștilor România
Profesor emerit UMF Carol Davila Disciplina de Tehnologie Farmaceutică și Biofarmacie
Președinte, Societatea de Științe Farmaceutice din România

Vitamina D pentru o viață activă! – Chimimport

Abordarea multidisciplinară a pacientului cu afecțiuni reumatismale autoimune

Prof. univ. dr. Ancuta Codrina

Universitatea de Medicină şi Farmacie “Grigore T. Popa” Iaşi
Disciplina Reumatologie si Recuperare, Medicina Fizica si Balneologie
Medic primar specialitatea Reumatologie
Medic primar specialitatea Recuperare Medicala, Medicina Fizica si Balneologie

Ziua 2 – Sesiunea 1

1545 – 1705

Dr. Elisabeth Martoncsak

Education manager, Colgate-Palmolive România

Incursiune în metode preventive pentru acasă împotriva cariei sau a sensibilității dentare

Prevenția stomatologică la domiciliu se adresează adulților și copiilor și trebuie să facă parte din recomandările cu care pacientul părăsește cabinetul stomatologic pentru următoarele 6-12 luni până la controlul preventiv următor. Veți afla detalii despre tehnologii consacrate de prevenire a cariei dentare si de ce compușii organici ai fluorului sunt mai eficace comparativ cu cei anorganici. Veți afla despre tehnologii noi și despre acțiunile pe care le are arginina, aminoacidul semiesențial cu beneficii multiple în cavitatea orală. Concentrația de 8% a argininei asigură obturarea canaliculelor dentinare expuse și calmarea sensibilității dentare, împreună cu substanțele minerale din cavitatea orală.

Protocol de triaj în UPU și CPU în baza scalei ESY(Emergency Severity Index)

Roșu arde, galben critic, verde-urgent!
Non-urgența e ..albastră iar consult se face-n alb!
“Sunt dr Lucian Birlea și voi fi alături de colegi medici de familie, farmaciști și asistenți medicali la Best OF!- Urgențe reale și aparente. Spitalul în loc de cabinet și de farmacie?! pentru a face schimb de idei referitor la ce putem optimiza “la firul ierbii”, pe baza legislației de care dispunem, adaptată la realitatea din teren.
Culorile din titlul postarii sunt culorile din triaj, culori pe care ar fi să le stim toți- cadre medicale sau pacienți. Să le înțelegem și să le respectăm.
La “Best of” însa, voi discuta onest despre ce consider că e posibil să fie optimizat în pre-spital și despre ce am putea face și noi, cei care lucrăm în Unitatea de Primiri Urgențe (UPU) sau la Compartimentul de Primiri Urgențe (CPU) pentru a respecta activitatea colegilor din pre-spital.
Cum va fi discuția noastră? Cum ar fi să fie toate discuțiile cu un urgentist– calmă, bazată pe analiză, vazând situația de ansamblu și concentrându-ne pe soluții.”

Dr. Lucian Bîrlea

Dr. Diana Brinzei

Medic primar medicină de urgență

Urgențe povestite și răstalmacite

Urgență reală sau imaginară, filtrată prin prisma psihologiei consumatorului de servicii medicale, se transformă într-o poveste cu valențe nebănuite, tragice, comice sau chiar hilare, dominată de cele mai multe ori de spectrul malpraxisului … Dacă urgențele majore au protocoale clare și sunt rapid soluționate, de obicei, urgențele ALTFEL pot fi soluționate de omul potrivit la locul potrivit…de dorit!! Să analizăm împreună o serie de urgențe aparente și să încercăm să descoperim soluții universal valabile acolo unde acestea există.

Dezbatere
1720-1930

Reactiv sau Proactiv? Focus pe inițiative!

Farm. Marius Călin Cherecheș

Moderator dezbatere

As. farm. Marius Grigore

Conf. univ. dr. Tiberiu Tătaru – Kinetoterapeut

Manager Serviciul de Ambulanta Gorj, conf. univ. dr. Universitatea Constantin Brancusi din Targu Jiu.

As. med. Paula Tătaru

Asistent medical generalist, masterand al Universitatii Constantin Brancusi din Targu Jiu si administrator societate comerciala cu obiect de activitate ingrijire si recuperare pacienti la domiciliu.

Dr. Florin Catalin Firca

Biochimist medical principal Dorina Popa

Biochimist medical specialist Managementul calității, Spitalul Clinic Județean de Urgență Brașov

                    În cadrul dezbaterii abordăm subiectul persoanelor “reactive” – cei care actionează doar dacă le spune cineva să facă asta, categorie care de obicei se cam ascunde dupa ceilalti, îi pune/lasa pe alții să “gândească” în locul lor, nu iși asumă, vor uneori sa fie șefi dar nu și să își asume răspunderea și a celor “proactive” – cei atenți la nevoile celor din jur, la ce se întâmplă, cei care citesc și vor să înțeleagă, se implică, vin cu idei argumentate, care să optimizeze și să eficientizeze activitatea, sunt atenți la cifre dar în primul rând le pasă și au inițiative. În dezbatere vom invita persoane care au avut inițiative – mai mici sau mai mari- care au schimbat lucrurile in bine. De exemplu – inițiativa asist. farm. Marius Grigore – care a creat un grup de WhatsApp cu medici, grup în care dă informații despre medicamente deficitare sau lipsa, în așa fel încat medicii să știe să nu pună pacienții pe drumuri degeaba, să ajungă în farmacie și acolo eventual să devină iritați pe personal.