Propuneri de imbunătățire practică a asistenței medicale de Igienă Școlară:
– Informatizarea sistemului, cu colectarea și transmiterea electronică a datelor
– Existența de ghiduri de practică bazate pe dovezi și protocoale specifice Igienei Școlare elaborate la nivel national, unitar, precum și metodologii pentru toate activitățile de Igienă Școlară.
– Asigurarea cadrului legal pentru ca un minim de informații de medicină preventivă să ajungă la toți copiii, în mod accesibil, echitabil și adecvat vîrstei, indiferent dacă ei au optat sau nu pentru disciplina de educație pentru sănătate
– Existența în fiecare UAT măcar a unui asistent medical pentru serviciile de IGIENĂ (igienă școlară, medicină preventivă)
MEMENTO
• Igiena Școlară nu este Medicină Școlară, deși ambele sunt interconectate și desfășoară activități de medicină preventivă
• Prevenția trebuie să înceapă din copilărie și în colectivitate (nu numai cu statut declarativ)
• Prevenția trebuie să fie cunoscută și încurajată de medicii de toate specialitățile și finanțată de stat, pentru că este mai ieftin să previi decât să tratezi, DAR NU ESTE GRATIS